الاثنين، 1 أكتوبر 2012


طبيعــى إنك تحس أن قلبك مش بتــاعك .. إن كلك مش ليــك ..
إنك حد تانــى فى شكــلك إنت !
إن كل النــاس اللى عايشــة معاك وعايش معــاهم مايعرفوش أنت ميــن ؟!
ما هو انت أصلا مش عــارف !
"سـؤال صعب كده ؟ انت مين ؟!
ساعــات بســرح فى الســؤال ده .. وماعــرفش ليــه إجابة ..
ولا حتى عايــزة أعرف .. ولا لأ عايــزة أعرف
عايــزة أعرف أنا بقيــت ميـن عشــان أعرف أتعامل معايــا ..
عشــان أعرف إيه بيزعلنـــى وماعملــوش .. أو مين زعلنــى وما أشوفهوش ..
ميــن بفرح لما أشوفــه وأروح ليه .. ميــن وقف معايا وقــت ما كان محدش عايزنى .. وأواسيه !
أصلى انا بقيت حد تانى غيرى .. أنا نسيت كل حاجــه كانت زمــان .. فجأة صحيت لقيتنــى مش فاكرانــى .. أكيد مش فجــأة ..
بس بالتدريــج !!
يعنى مــرة فقدت الثقـــة فى نفسى .. برضه مش مرة واحدة .. مرة عدت وراها التانيــة لحد ما خلص الإحساس ده جوايــا .. الثقــة بقت حاجه غريبــة ماعرفهاش ..
لو أتقالت قدامى كأنك بتسأل طفل يعنى إيه "ليبراليـــة" !!
ومرة راح الإحســاس بالأمان .. حــتى جــوة نفســى مباقتش أحسُــه مرة ورا مرة لحد مابقــى الخووف بديلــى الوحيــد !
ومرة فقدت حد بحبــه سواء الموت أخــده منى .. أو حتى منغيــر ما يقوول .. أو حتى قال "مش فارقه " !
بس أنا فارقــه معايا ..أنا عايــزة أتعلم من تــانى كل حاجه راحت منــى ..
يعنــى إيه نجاح .. بس لأ ده فاكــراه كويس .. أصله هو السبب فى اللى انا فيــه دلووقتى.. خلانى أحس حاجــه إسمها "غــرور " فاكــراه برضه .. بس نفسى أنســـاه !!

هناك تعليقان (2):